HOME FORUM PRIKBORD FOTOALBUM DOCUMENTATIE VIDEOS AGENDA REGISTER MOTOREN AIR-MAPS

Grundsteinlegung des volkswagenwerkes mai 1938

Wil je gewoon eens met andere keversitebezoekers praten, dan kun je dat hier doen (om off-topic berichten in de andere forums te vermijden).
Houd het luchtgekoeld!

Moderators: KeverCop, screwloose

Grundsteinlegung des volkswagenwerkes mai 1938

Berichtdoor Edwin 1970 » ma jun 04, 2012 10:18

Denk dat velen het verhaal wel kennen, maar was voor mij compleet nieuw.

Ik heb deze pin 15 jaar geleden gekregen van een vriend die hem tussen andere pinnen op een rommelmarkt had gevonden.
Na jaren in het zicht gehangen te hebben is hij in een bakje beland, tijdens een opruiming van het weekend kwam ik hem weer tegen.
Vandaag eerst op de keversite (helaas) en daarna op Google gezocht en tot de volgende ontdekking gekomen dat er een hele handel in die (nep) dingen bestaat.

Afbeelding
Afbeelding

Het onderstaande stond vermeld in het volgende topic Klik hier voor het gevonden topic

The small badges had a KdF Wagen in the center, a Swastika inside a cogwheel on the top background and the lettering of GRUNDSTEINLEGUNG des VOLKSWAGENWERKES MAI 1938 in a banner on the bottom. These badges were made of a very lightweight Bakelite material with a thin layer of silver paint on the surface. The paint easily wore off on the edges or high surface areas of the badge over the years of handling. There was a clasp pin pressed into the back of the Bakelite badge to secure it to a coat or jacket. There is no lettering or insignias on the back of the badge and the manufacturer is not known. Since the badge was a giveaway, little cost was involved in making them and you could actually call them a cheap trinket. These badges are seventy years old now and have become a collector’s item with not too many surviving over the years and can be pricey at over $200 a pop, depending on the condition.

Since these Cornerstone Ceremony badges have become collector’s items, of course, several styles of reproduction (repro) badges have been made over the years. Unfortunately, many of these repro badges have been bought under the pretense that they were original badges. So how do you tell the difference between an original and a $20 repro badge? This article shows photos of the original and the several repro badges. Also, if you place an original badge in the palm of your hand and close your eyes, they are so lightweight that you cannot feel the weight of them. If you place a repro badge in your hand, it will feel like two or three quarters because all of the repro badges are made out of a metal alloy. Furthermore, if you take a voltmeter and measure continuity, the repro badge will show continuity because it is made out of a metal alloy and the original will not because Bakelite is non conductive. There is one repro badge that is a very close match to the original but the pin clasp is modern and the badge is made from a metal alloy.

Ook staat vermeld dat hij 1,9 gram moet wegen, de mijne weegt 14 gram :mrgreen:

Na deze ontdekking heeft ie wel weer een plaatsje in het zicht gekregen.

Heb ik gelijk een vraag: wie heeft er nog meer één :mrgreen:

Groeten,
Gas is om op te koken, dikke bumpers zijn voor de botsauto's en dikke wielen voor tractoren
Edwin 1970

Keer terug naar Kletshoek