Niet ingelogd

my daily...orange german !.....

Luchtgekoelde projecten. Restauraties, opbouw motoren, ombouw remmen enz...

Moderators: KeverCop, Blokkever, MartijnC

Re: my daily...schakeltoren staat erin !.....

Berichtdoor beestje op ma okt 26, 2009 13:06

Code: Selecteer alles
Wat wegen ze?

amper 5kg per zitje Walter.. :wink:

Nog even over de oliekoeler; die is van Cagero uit Zwitserland.

yep dat is hem !.. :wink:

@ Walter, nu moet ik wel men achterbank eruit halen, anders krijg ik hem niet meer gekeurd hier !

dat komt omdat het vaste zitjes zijn !..maar ja dat is nog minder gewicht.. :D

ps; een tijdje terug kwam ik lekkere fuchsen tegen, in de maten 7 & 8 x 16, dus kon ik het weer niet laten !!
:wink: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Rudi.
het leven is als een dames slip !
kort & vol verassingen !
beestje

Re: my daily...schakeltoren staat erin !.....

Berichtdoor beestje op zo nov 01, 2009 20:50

gisteren de oliekoeler geplaatst, heb het gevoel dat het goed gaat koelen, deze hangt aan de achteras en komt netjes achter de bodemplaat, bovenkant is open, dus goede circulatie, ook de leidingen op maat zodat de thermostaat aan de bak drager bevestigd is
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook de carbs gereinigt langs de buiten zijde, je vraagt je af hoe die zo vuil kunnen worden..

Afbeelding
Afbeelding

nu nog de motor reinigen, de koelkap herspuiten alsook de waaier, dan kan de motor er terug in.. :wink:

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

Re: my daily...orange german !.....

Berichtdoor beestje op za jan 09, 2010 22:25

daarmee zijn we weer 3 maand verder, eerst en al aan iedereen een goede gezondheid en een mooi gevuld 2010 gewenst !..;)

we hebben rustig wat verder gedaan heel rustig zelfs (zal de leeftijd zijn ?) de garage heeft een gedaante wissel ondergaan, omdat ik het beu was om te struikelen over alles wat rondslingerde..dus de stoute schoenen aangetrokken, en ruimen en schikken, niet makkelijk als de ruimte maar 8x4 is...dus meten ,passen...maar het valt nog mee, ook veel meer buis lampen geplaatst, en voorzien van stopcontakten !
en gezorgd voor verwarming want zonder bij deze temp is niet aangenaam..

eindelijk ben ik begonnen met de opkuis van de motor, en heb ik ook ontdekt van waar men olielek komt.
langs de linkerkant lekken alle 4 stoterstangbuisjes, het ene al wat minder dan het andere, maar deze gaan we vervangen natuurlijk.

beelden zeggen meer...

vroeger..
Afbeelding

nu...
Afbeelding
Afbeelding

buiten -6° binnen...zweten !!..

Afbeelding

dit is men vriend.. :lol:
Afbeelding

nu de motor, de koelkap verwijderd, deze moet terug gelakt worden, deze is door geschuurd van de bougiekabels, de motor zelf is nog redelijk proper, buiten de linkerkant onder, ook dat word opgelost !

ik heb de basuitlaat zitten in de "stalen versie", het isolatielint, was aan de uitlaatbochten en op de spag gewoon verpulverd ! maar daaronder niets van roest te bespeuren, dus goede materie..
heb nu de bij iso-tuning het kupfer lint besteld, dit zou duurzamer zijn, duurder wel.. beter ? afwachten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

na 2j stilstand zie je nog steeds dat de uitlaatpijpen mooi wit zien, daaraan
zie dat de afstelling goed is !.. :wink:

en er is nog van alles onderweg, voor de voorophanging, meer daarover later.. :wink:

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor Subever op zo jan 10, 2010 14:39

Rudi,

beste man,
Allereerst jij ook de beste wensen(beter laat dan nooit zeg ik altijd maar)

Wat heb jij een gruwelijk mooi kever... Stront jaloers aan deze kant van de laptop!!
Ik zou willen dat ik ook maar een beetje in de buurt kom van jou, mag ik niet klagen dacht ik zo.
Het hele topic doorgelezen(ok 3 keer doorgelezen...)
Keuringen blijft een verhaal appart, ook hier in NL. Het ene station verband je voor het leven de ander ontvangt je met open armen...
Heb een keer eerder een kevertje met suby blok gebouwd. De enige reactie die ik toen kreeg; zo dat past allemaal maar net he?. Niks hoeveel meer vermogen heeft het, niks aanpassingen remschijven...
En daar heb ik dan slapeloze nachten over gehad hahaha.

Ik zou zeggen ga zo door, ik volg het gaarne!!

Met groet,
Frank
Ieder zijn ding
Subever

Berichtdoor beestje op zo jan 17, 2010 21:19

ondertussen veel gedaan, maar weinig aan de wagen !..veel herschikt (gereedschap, rekjes, enz..
de werkbank nog ruimen, en één laag snelbouw metselen onder de raamtabletten, zodat de trekgaten dicht zijn !
dat is voor morgen.

daarna begin ik de koelkap , terug strak te zetten, spuiten, en de motor terug uiterlijk op te frissen,
de benzinepomp herplaatsen, zodat de cup strever bovenaan erop kan.
zodat alles netjes erin kan, zou deze zomer echt terug willen rijden uiteraard ! 2j keverloos.. :oops:

en voor ik hier deze planeet verlaat( binnen 50 j) :lol: :lol: was het maar waar...wil ik net als sommige die-hards
hier ook wel is de *ring* af !!!

maar nu terug in het stalletje, ik laat jullie de inlaten zien toen de carbu's eraf kwamen na 12 000 km, alsook de carb zelf, nog heel clean, de carbs zien er uit of ze net gereviseerd zijn !

men motor bouwer vertelde me dat je daaraan kan zien dat de afstelling perfekt is ..
genoeg geleuter..picts...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de voorophanging, word ook aangepast.
ik ga de puma veranderen, er komt terug de orig as onder, wel met de Red9 dempers.
dit samen met de negatieve draagarmen, rubberen kogels met grotere weg en exentrische stuurkogels !

bedoeling is dat de voorwielen negatief komen te staan, en beter door de bochten kan, met de hulp van de veerpoten ????
de dempers die Red9 gebruikt zijn van het Spax huis, ik heb die nu ook zitten, en deze deden het ook goed met de torsias,......ik ben benieuwd..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit was het weer..;)

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor Ome Sander op zo jan 17, 2010 22:20

Ziet er (alweer) super uit Rudi!
Ben benieuwd wat de nieuwe voorvering gaat brengen! Ook het extra negatief camber ga je veel plezier van hebben in het kortere bochtenwerk. Succes met de werken, ik hoop dat de "Orange" snel weer op de straten te zien is!!
Ome Sander
Beheerder

Berichtdoor KeverCop op zo jan 17, 2010 22:53

Hoi Rudi,

Heb je topic net ook even helemaal zitten door lezen,
Jouw german heeft echt een speciaal plaatsje bij mij,
vind hem zo super gaaf en ik hoop dan ook jouw german snel eens in het echt te zien!!
De BBS velgen zien er super uit.
Het is dat de cup2 velgen onder mijn witte zo goed staan, maar opde BBS velgen ben ik echt super verliefd.

Viel mij op dat jij een anti steenslag doek op je achterscherm hebt zitten.
Heb je die ergens kant en klaar bestelt, op heb je het zelf geknipt?
Gaan het spul rimpelen als het in de zon staat?
Ik zou op de witte ook graag een anti steenslag doek willen hebben op de spatborden.
Al zo'n 1,5 jaar, het is er nog niet van gekomen. :oops:
Verder ben ik wel benieuwd naar je motor.
Type 1 zag ik.. kun je iets vertellen over de specificaties?
Kan daar niet echt wat ovder terug vinden in dit topic.

Nieuwe (grotere)fusee kogels zal de kever flink van opknappen.
Wij hebben er zelf ook nieuwe (grotere) kogels ingeperst, met de kogelpers van zwager Bram.
Jeetje gaat best zwaar, en je moet er flink spierballen voor hebben, had bijna mn kiezen eruit gebeten en de jongens maar lachen :roll: :wink:
Verder hebben we afgelopen zomer de witte ook voorzien van een nieuw stuurhuis, heeft sander neiuwe lagers in de vooras gezet, en nieuwe wiellagers gemonteerd. Kever rijd echt super strak, reageert zeer direct af en toe best link, tenminste je moet er goed rekening mee houden.

Las dat je ook zin hebt in de "ring" aankomend jaar. Ik zou zeggen hou het Nurburgring 2010 topic in de gaten. Het is super leuk en verslavend. En natuurlijk om fantastisch om daar met meerdere kevers ter plaatse te zijn..

Oke, genoeg gekletst. :D

Groetjes Liset
KeverCop
Beheerder

Berichtdoor Ome Sander op zo jan 17, 2010 22:59

Dat zou toch geweldig zijn, deze 2 samen op de ring:
Afbeelding Afbeelding
Ome Sander
Beheerder

Berichtdoor Dreckkäfer op zo jan 17, 2010 23:14

Dat zijn stoere keverts om te zien, zit aardig wat werk in :thumbright:
(0\ ! /0) 73er spaarkever
Dreckkäfer

Berichtdoor beestje op ma jan 18, 2010 00:31

zijn geen BBS hoor Liset, zij lijken er fel op, maar deze zijn Enkei's zijn van 83, maar zaten nog nieuw in de doos, gekocht voor een schappelijke prijs, bij een porsche handelaar hier in me Buurt..;)

er komt wel breder schoeisel onder achteraan, de velg is 9" met 225, daar komt nu 235 of 245 op, ik weet de maat niet meer.. :oops: (brain damage :evil: ) maar ze zijn besteld dat weet ik nog wel.. :lol:
de 225 komen op de 8" fuchs...als deze opgefrist zijn.

deze heb ik laten maken, is dikke imitatie carbon, verkleurd niet, en mag in de hete zomer zon staan, geeft geen krimp.
maar ik dacht deze te verwijderen, imitatie is niet men ding, nu heb ik een staaltje, waar porsche zijn
beschermers in maakt, en hier in de Buurt zouden ze dat verkopen aan de meter, dan maak ik ze in deze materie..

Nieuwe (grotere)fusee kogels zal de kever flink van opknappen.
Wij hebben er zelf ook nieuwe (grotere) kogels ingeperst, met de kogelpers van zwager Bram.
Jeetje gaat best zwaar, en je moet er flink spierballen voor hebben, had bijna mn kiezen eruit gebeten en de jongens maar lachen :roll: :wink:

Liset, spierballen, heb ik ooit gehad, maar die zijn weggesmolten als sneeuw voor de zon :lol:
dus dat moet ik nog ondervinden allemaal, om eerlijk te zijn heb ik weinig ervaring in deze dingen..ik doe en probeer zoveel mogelijk kennis op te doen, natuurlijk nu men mini atelierke bijna ok is en de lente in aankomst (hoop ik)..ga ik toch zoveel mogelijk zelf proberen te doen, tot nu toe doen men andere german vrienden heel veel voor mij, wat ik apprecieer natuurlijk !

dus, ik heb nog werk genoeg, wat moet ik nog doen, nieuwe zitjes plaatsen, de harnassen, achterbank verwijderen..dat hele vooras gedoe,.men led lights nog, nog een alu boite steun op de kop, alu bodemplaatjes (blauw ano) zijn onderweg..ik vergeet nog dingen...maar ik ben nog even zoet..

Liset mijn motor gegevens staan hier in de Topic motoren, al heel lang .. :lol:

Dat zou toch geweldig zijn, deze 2 samen op de ring:

niet alleen deze twee hoor Sander.. :wink: goch moest ik dat kunnen doen, is eigenlijk een jeugddroom, toen dacht ik zelfs niet aan kevers, maar nu ik kever rijd, zou wel pas avontuur zijn !.. :thumbright:

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor KeverCop op ma jan 18, 2010 00:40

beestje schreef:

zijn geen BBS hoor Liset, zij lijken er fel op, maar deze zijn Enkei's zijn van 83, maar zaten nog nieuw in de doos, gekocht voor een schappelijke prijs, bij een porsche handelaar hier in me Buurt..;)

Hey! Weer wat geleerd, zien er zeer smakelijk uit :thumbright:

beestje schreef:

deze heb ik laten maken, is dikke imitatie carbon, verkleurd niet, en mag in de hete zomer zon staan, geeft geen krimp.
maar ik dacht deze te verwijderen, imitatie is niet men ding, nu heb ik een staaltje, waar porsche zijn
beschermers in maakt, en hier in de Buurt zouden ze dat verkopen aan de meter, dan maak ik ze in deze materie..

Klinkt goed! Als ze het per meter verkopen, hou je dan misschien wat over? :mrgreen:
Tegen kosten en verzending

beestje schreef:Liset mijn motor gegevens staan hier in de Topic motoren, al heel lang .. :lol:

Okee, nou dan ga ik daar binnenkort eens even neuzen. Omdat ik zelf aales in 1 topic heb staan, heb ik daar niet aan gedacht.
KeverCop
Beheerder

Berichtdoor beestje op ma jan 18, 2010 00:52

@ Liset, ik zal het is plaatsen een van de dagen.. :wink:

we doen ons best Frank, maar een german raakt nooit echt af, dat is het fijne van onze hobby.. :wink:
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor Subever op do jan 21, 2010 20:17

beestje schreef:@ Liset, ik zal het is plaatsen een van de dagen.. :wink:

we doen ons best Frank, maar een german raakt nooit echt af, dat is het fijne van onze hobby.. :wink:

Nou... Af en toe zou het mooi zijn om "klaar" te zijn? HAHA, ik zeg altijd maar, geld moet rollen...
Ieder zijn ding
Subever

Berichtdoor beestje op vr jan 22, 2010 21:24

vandaag toegekomen uit Germany, nieuwe alu bodemplaatjes !

sommige zullen zeggen, daar zie je niets van....kenners steken ook al is hun hoofd onder
de wagen op een meeting. ik toch.. :wink:
+minder gewicht, een gr minder hier en daar....

Afbeelding

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor beestje op za feb 06, 2010 14:04

eindelijk is de garage netjes opgeruimd, gedaan met vloeken en zoeken achter men gereedschap !..
natuurlijk veel meten en passen gezien de beperkte ruimte, maar nu heb ik overzicht..;)

nu de foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo nu kan ik aan de kever beginnen !!

de red9 ophanging is ook geariveerd, dus aan de slag..;)

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten