Niet ingelogd

my daily...orange german !.....

Luchtgekoelde projecten. Restauraties, opbouw motoren, ombouw remmen enz...

Moderators: KeverCop, Blokkever, MartijnC

Re: my daily...orange german !.....

Berichtdoor pieterveenstra op za feb 06, 2010 14:13

Veel te netjes :wink:
Ziet er goed uit!....je zit niet verlegen om gereedschap iig :)

Zo kan het ook:

Afbeelding

Afbeelding
Kever 1960 L436 || >Work in progress<
pieterveenstra

Berichtdoor beestje op za feb 06, 2010 14:28

geef uw werkruimte 14 dagen in men handen.. :lol: :lol: (grapje hoor)

als je alles terug vind is het goed, maar mij lukte dat niet meer..ik ergerde me er zo erg in,
dat de zin verdween om nog iets te doen, dus de stoute schoenen aangetrokken en begonnen !
nu ligt er nog veel gereedschap in bakken, als ik alles moet ophangen..zou niet lukken.. :oops: :lol:

Rudi.

.
het leven is als een dames slip !
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor beestje op ma feb 08, 2010 11:06

nu alles is opgeruimd, gaan we terug beginnen met sleutelen !
gisteren namiddag de achterbank verwijderd, en een tapijtsetje van tmi geplaatst.

ook de bodem los gezet zodat ik de bouten kon reinigen en aflakken !
ik heb er terug enorm veel zin in !..;)

ik had nog remklauwenlak staan, dus hebben we deze maar gebruikt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor KeverCop op ma feb 08, 2010 13:51

beestje schreef:geef uw werkruimte 14 dagen in men handen.. :lol: :lol: (grapje hoor)
als je alles terug vind is het goed, maar mij lukte dat niet meer..ik ergerde me er zo erg in,
dat de zin verdween om nog iets te doen, dus de stoute schoenen aangetrokken en begonnen !
nu ligt er nog veel gereedschap in bakken, als ik alles moet ophangen..zou niet lukken.. :oops: :lol:

Wij proberen na iedere klus avond alles weer netjes op te ruimen, en even de vloer te vegen. Dat scheelt een hoop als je de keer daarop de schuur weer binnenkomt, en kun je beginnen met een frisse start. :thumbright:
KeverCop
Beheerder

Berichtdoor RobbieNerve op ma feb 08, 2010 13:56

beestje schreef:Afbeelding

Rudi.

Is dit setje speciaal voor een geen-achterbank-kever? Dus loopt de mat die tot achter de voorstoelen door?
Dit wil ik graag weten omdat mijn kever-zonder-achterbank-met-plank ook wel een mooi stukje bekleding kan gebruiken :).

groetjes,

Robin
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
RobbieNerve

Berichtdoor beestje op ma feb 08, 2010 18:16

@ Liset, dat idd het best ook !..ik leg nu ook alles op zen plaats.
als je dan de dag nadien de deur opent is het eens zo aangenaam om te beginnen !..;)

@ Robin, neen deze set is 4 delen, 2 zijstukken voor de wielkasten, en vanonder de achterraam tot waar uw rugleuning begint, en een stuk vanaf de rug tot aan de plaatjes waar hij mee vast zit op uw boden.

deze set komt van bij csp, en was niet zo duur..;)

al weet nog niet wat ik ga doen waar de zitbank stond, dicht leggen, of het voorfrontje verwijderen ?

Rudi
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor boxer1970 op ma feb 08, 2010 19:45

KeverCop schreef:
beestje schreef:geef uw werkruimte 14 dagen in men handen.. :lol: :lol: (grapje hoor)

Wij proberen na iedere klus avond alles weer netjes op te ruimen, en even de vloer te vegen. Dat scheelt een hoop als je de keer daarop de schuur weer binnenkomt, en kun je beginnen met een frisse start. :thumbright:

Ik doe het voor als vrienden langskomen en ik verwacht dat ze de garage wel willen zien :wink: :wink:
groeten joost en laura
Underneath a true Rat Look VW, you could expect to find detailed and rebuilt suspension, often slammed to the max, and finished off with a decent set of rims or, maybe, a high-output engine.
boxer1970

Berichtdoor KeverCop op di feb 09, 2010 01:23

oh, had je opgeruimd dan? :mrgreen:
KeverCop
Beheerder

Berichtdoor boxer1970 op di feb 09, 2010 19:10

Ik las dat je van draagarmen wisselt en de red9 set gaat gebruiken om onderstuur op te vangen, correct?
Wat ik me afvroeg had je dit ook niet kunnen verhelpen met een lichtere voor stabilisator of zwaardere achter stabilisator?

@liset, tja opruimen is miss een groot woord, laten we het op "de rommel strategisch verplaatsen tbv ruimte creatie" houden. :lol:
groeten joost en laura
Underneath a true Rat Look VW, you could expect to find detailed and rebuilt suspension, often slammed to the max, and finished off with a decent set of rims or, maybe, a high-output engine.
boxer1970

Berichtdoor beestje op di feb 09, 2010 19:56

Ik las dat je van draagarmen wisselt en de red9 set gaat gebruiken om onderstuur op te vangen, correct?
Wat ik me afvroeg had je dit ook niet kunnen verhelpen met een lichtere voor stabilisator of zwaardere achter stabilisator?

ik heb vooraan een Eibach zitten van 19mm, achter een camber compensater, en de cup-streben liggen klaar, moet eerst de benzinepomp herhangen, staat juist in de weg !

de bedoeling is ook dat de voorwielen wat negatief staan bovenaan, daarom plaats ik ook stuurexenters
en ook de ophangingsrotulen met extreme bewegingsgraad..dan laat ik alles deftig uitlijnen.

normaal zou het weggedrag vooraan verbeteren.. niet dat hij slecht stuurde, maar we proberen te verbeteren,...zo blijft onze hobby..actief..;)

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

Berichtdoor boxer1970 op di feb 09, 2010 21:01

Ben ZEER benieuwd naar jou bevindingen straks, Ik ga nu zelf ook wat expirimenteren.
Reed eerst zonder stabi's
Heb nu liggen 1 bugpack stabi voor versmalde vooras en een empi stabilisatorstang voor pendelas.
Mijn idee:
De achterwielen hebben al behoorlijk wat negatief camber, waardoor de wielen niet snel naar positief camber zullen gaan, dus camber compensator is weggegooid geld voor mij, dus daar plaats ik een stabilisatorstang icm met veerwegbegrenzers zodat de wielen nooit naar positief camber kunnen.

Ik ga nu eerst de stabi's apart testen en daarna beide tegelijk, om ondanks de geschreven dingen her en der zelf te voelen wat het doet ter leering en VERMAAK :D
Vanmiddag alleen de voor stabi getest, algemeen: stuurgedrag voelt een stuk strakker en lijkt ook strakker op de weg te liggen, op een bedrijventerrein een mooie rotonde gevonden op een doodlopende weg om ff extremer te testen, gevolg makkelijk te controleren onderstuur.

Hierna wil ik de achterstabi testen zonder vooras stabi, theoretisch zou dit aardig wat overstuur moeten geven.
zover ben ik echter nog niet, de achterstabi is wat meer werk (boren,uitmeten enzo) en heb besloten vandaag maar ff binnen te blijven (grieperig)

En daarna nog beide tegelijk testen.

Die draagarmen zijn voor mijn kever helaas geen optie, heb een fuseepennen vooras, dus geen mogelijkheid tot camber verandering.

Ter info de rest van mijn onderstel specs: 5cm versmalde verstelbare vooras, pendelas, rondom rode koni dempers
groeten joost en laura
boxer1970

Berichtdoor buggyrutger op di feb 09, 2010 22:23

stab-stang is ook tegen het "hellen" van de auto.
de red9 is voor je wielstand, dit heeft dus een ander effect, namelijk dat bij sneller bochtenwerk je een poging doet het rubber van de band zo gelijk mogelijk op het asfalt te houden.

moet trouwens erbij zeggen dat ik wel een fan van germans ben :respect:
zeer dikke keef! :thumbright:
No better thrill, than overkill....
buggyrutger

Berichtdoor boxer1970 op di feb 09, 2010 22:44

buggyrutger schreef:de red9 is voor je wielstand, dit heeft dus een ander effect, namelijk dat bij sneller bochtenwerk je een poging doet het rubber van de band zo gelijk mogelijk op het asfalt te houden.

hmm, volgens mij niet.
De red9 is een demper met veer die je torsiebladen vervangen, hiermee kun je dus naar mijn weten bound en rebound met de demper afstellen en hoogte met de veer afstellen.

Die aftermarket draagarmen zorgen voor de andere wielstand zoals jij omschrijft.

zeer dikke keef! :thumbright:

Hier ben ik het wel 200% mee eens, complimenten :thumbright:
groeten joost en laura
boxer1970

Berichtdoor buggyrutger op di feb 09, 2010 23:06

klopt ja :oops: was ff in de war met die draagarm setjes. je hebt gelijk :wink:
No better thrill, than overkill....
buggyrutger

Berichtdoor beestje op di feb 09, 2010 23:38

bedankt jongens !..;)

vandaag heb ik me wat bezig gehouden, binnenin de kever, de 911 stoelen uitgebouwd,
om de nieuwe zitjes te passen, viel niet mee om de bestuurders stoel eruit te halen, al de deur niet volledig open kan, gezien de smalle ruimte, weegt ook verschrikkelijk veel ,met die motor toestanden onderin....

en de nieuwe zitjes staan hem lekker vind ik zelf..zijn juist men maatje, ik val er mooi tussen..:lol:
heb wel de stalen zijstukken niet gebruikt, heb de alu's besteld bij AD-sport in lummen, staan ook beter en veel lichter !..
heb de 2de zit er terug uitgehaald gezien ik anders niet meer achter kan. en ook de gordel is bevestigd
om in zen geheel is te bezien,
see picts...

Afbeelding

sorry voor de slechte kwaliteit, was men dak vergeten open te zetten, daarom zo donker...

Afbeelding

Afbeelding

morgen doen we rustig verder..;)

@ Liset & Sander, stuur jullie adres is door aub, ik heb nog iets gevonden wat jullie wilden voor op de *Witte*
iets voor op de achterborden onderaan..;)

Rudi.
kort & vol verassingen !
beestje

VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten