HOME FORUM PRIKBORD FOTOALBUM DOCUMENTATIE VIDEOS AGENDA REGISTER MOTOREN AIR-MAPS

LosCreepers' 1957 Ovaal

Luchtgekoelde projecten. Restauraties, opbouw motoren, ombouw remmen enz...

Moderators: KeverCop, Blokkever

LosCreepers' 1957 Ovaal

Berichtdoor LosCreepers » vr nov 05, 2010 11:03

Nadat mijn vorige project, mijn '64 Ruby - Slammed on Empi's, verkocht was, was het tijd voor wat nieuws! Of beter gezegd, wat ouds! Ik had mijn zinnen gezet op een auto voor 1960 met pinkers, zo origineel mogelijk, nooit aan gekloot, liefst met weinig laswerk. Lastige opgave, maar zo nu en dan komt er wel eens eentje te koop. Geen haast, er komt vast wel wat leuks op mijn pad.

De week dat mijn Ruby verkocht was, was ik erg druk en had ik geen tijd om bij de kever te kijken die op mijn verlanglijstje stond. Gelukkig kon ik de week daarop, afgelopen maandag, dan toch eindelijk op bezoek. Een 58er met pinkers, vale lak, origineel interieur, 30pk, etc. Auto bleek toch iets minder goed te zijn dan ik had gehoopt, ik kwam gaten tegen in de kokers waar ik niet zoveel zin in had. Toen ik samen met Dennis (60'er Low Mango) weer op de terugweg naar huis reed, dachten we ineens aan die roestige ovaal die op de Belgische Marktplaats stond. We hadden gebeld en konden de volgende dag langskomen in een dorpje tussen Gent en Antwerpen.

Die dinsdagavond zijn we na de spits vertrokken richting den Belgique om naar de ovaal te gaan kijken. Zou een zwarte '57 ovaal zijn met alleen wat vliegroest, originele lak, originele schermen, originele verlichting. Minpunten zouden zijn dat de hemel slecht was, alle ruiten rondom waren ingegooid met bakstenen, motor stond ernaast en de pinkers waren vervangen voor nieuwerwetse items. Klonk erg goed, maarja, een ongelaste auto uit 1957 met 'alleen wat vliegroest' klonk eigenlijk te mooi om waar te zijn...

Daar aangekomen troffen we een prima geconserveerde ovaal aan uit het noordelijkste puntje van Zweden welke van binnen meer op een glasbak leek dan een kever. Hele gave patina inclusief de nodige deuken, originele schermen rondom, verlichting klopte met het bouwjaar. De auto had sinds 1976 in een schuur gestaan met de motor ernaast (welke overigens zeer waarschijnlijk de originele motor is, gezien de datum welke met het motornummer correspondeert). Ik heb zeker anderhalf uur samen met Dennis in, om en onder de auto gelegen, maar ik heb niets aan rottigheid kunnen ontdekken! De bumpersteun aan de achterkant heeft een tik gehad, die staat een beetje krom, maar verder nog prima hard! Niet te geloven, zelfs de extreem gevoelige plaatsen als de achterhoeken, bumpersteunen, bandenbak, onderkant van voor- en achterklep en deuren... Niets aan te zien. Het interieur is rood leatherette welke op een flinke scheur in de bestuurdersstoel na nog super eruit ziet! De hemel heeft inderdaad zijn beste tijd gehad, maar past wel bij de stijl van de auto. Dak als een golfbal, ondefinieerbare deuken boven de achterklep, aan barrels gereden voor en achterbumper, DIK! (: En precies waar ik naar op zoek was!

Ik heb een paar spyshots daar genomen in de schuur waar hij instond, later meer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu met de 'tijdelijke' eigenaar uit Belgie en de vorige eigenaar uit Zweden in contact over de papieren. Alleen deel 1 van de Zweedse registratiepapieren was bij de auto aanwezig, deel 2 is niet nodig om de auto in Belgie in te voeren. Maar wel om hem in Nederland in te voeren! Voordat de auto wordt opgehaald, wil ik hier wel zekerheid over hebben, gelukkig is de 'tijdelijke' Belgische eigenaar niet te beroerd om dit even voor mij uit te zoeken. Wordt vervolgd!!!
Laatst bijgewerkt door LosCreepers op ma okt 01, 2012 10:12, in totaal 23 keer bewerkt.
LosCreepers

Re: LosCreepers' new ride!

Berichtdoor sleutelende student » vr nov 05, 2010 11:24

man o man wat een dikke bak!

slammen en gaan lijkt me toch?

echt dik jaloers!
restaurieren ist das leben das nicht allen ist gegeben
sleutelende student

Berichtdoor BugfreaQ » vr nov 05, 2010 11:26

Ik ben heel benieuwd hoe deze ride gaat worden! :thumbright:
BugfreaQ

Berichtdoor vandrumpt » vr nov 05, 2010 12:45

Hé Reinoud!

Mooi hoor!!! Hoop voor je dat het allemaal lukt en ben benieuwd wat het eindresultaat wordt... Succes met het papierwerk!

grtz Henk
vandrumpt

Berichtdoor Airditude » vr nov 05, 2010 12:54

Vet ding!....Maar je Ruby was ook verre van verkeerd hoor :D
Is die btw nog goed terecht gekomen?
Airditude

Berichtdoor sleutelende student » vr nov 05, 2010 13:22

maar als die papieren er niet bij komen dan zie je van de koop af?

zijn toch wel andere wegen die naar rome leiden?

zou toch zonde zijn als het niet doorging!!!
restaurieren ist das leben das nicht allen ist gegeben
sleutelende student

Berichtdoor whitemexican » vr nov 05, 2010 13:29

vette bak! mooie patina!
hoe zit het eigelijk met die bitchcruizer van jullie?

groeten!
whitemexican

Berichtdoor Bas » vr nov 05, 2010 13:56

mooie schuur :-) ... heeft ie die Karmann ook nog? leuke ride, zal vast wel weer wat moois worden!
Bas

Berichtdoor Sancho » vr nov 05, 2010 14:02

desnoods eerst in België invoeren en keuren
(kosten max 200€)
en dan naar Holland uitvoeren
Sancho

Berichtdoor pieterveenstra » vr nov 05, 2010 14:40

Stoer kevertje :)

Nog even over je kentekenbewijs:
De RDW maakt geen uitzonderingen meer voor bijvoorbeeld buitenlandse schadevoertuigen en historische voertuigen. Zonder Deel I wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Is er wel een Deel I, maar geen Deel II? Dan kan het voertuig alleen worden geregistreerd als de autoriteiten van de lidstaat, waar het voertuig vandaan komt, uitdrukkelijk toestemming verlenen. De afhandeling kan hierdoor wel langer gaan duren.

Het is dus wel mogelijk om met alleen deel 1 je auto in te voeren :wink:
Volledig bericht: http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/60-fehac-persbericht-kentekenbewijs-deel-i-overleggen
Kever 1960 L436 || >Work in progress<
pieterveenstra

Berichtdoor Ramonn » vr nov 05, 2010 21:02

Gaaaaaaaf..! ff brule waarneer je hem hebt... dan kom ik eens een kijkje nemen!
Kevertje '83 ~ Sold!
BlueLoco '61 ~ Sold!
CookieMonster '58 ~ Rake 'n shiny
FastBack '72 ~ ProJect
Afbeelding

Wel leuk die kleurtjes!
Ramonn

Berichtdoor kever63 » vr nov 05, 2010 21:30

volgens mij,en meerderen zijn de deel 2 in zweden pas uitgegeven na 2007! mijn zweed heeft ook nog alleen het zweedse registatie formulier,en volgens de technische hulpdesk in veendam is dit genoeg voor een kenteken keuring!
bernd
63er kever,06 jetta,07 skoda fabia,87er golf cabrio.

A.M.O. Aircooled Meeting Oost, 1e dinsdagavond van de maand 20.00u
bij de MAC in Doetinchem!
kever63

Berichtdoor Ignition » vr nov 05, 2010 21:57

Cool ding man !

Je was er al een tijdje naar op zoek toch ?
Ben benieuwt of de koop door gaat :)

Te bewonderen op Eurosunday 3 ? of durven jullie niet meer de belgische snelwegen te nemen ? :lol:
Ignition

Berichtdoor Jens » vr nov 05, 2010 22:19

Ziet er weer masterlijk lekker uit chef!
Nu platgooien en kapotschrapen die handel :lol:
Drivin' by:
L14 Reseda grun '58 beetle with airride!
Jens

Berichtdoor LosCreepers » zo nov 07, 2010 10:35

Airditude schreef:Vet ding!....Maar je Ruby was ook verre van verkeerd hoor :D
Is die btw nog goed terecht gekomen?

Die is naar België gegaan, naar Davy uit de omgeving van Ninove. Die gaat er daar hard in cruisen!
sleutelende student schreef:maar als die papieren er niet bij komen dan zie je van de koop af?
zijn toch wel andere wegen die naar rome leiden?

Nee, zo ver zijn we nog niet. Er is contact met de Zweed geweest, hij is nu op reis ofzo maar zal dinsdag thuis kijken of hij de papieren heeft liggen. Zo ja, opsturen! Zo nee, opnieuw aanvragen. Ik ga het toch proberen op de officiele manier te doen met beide papieren, dat levert het minste gezeik op bij de RDW!
whitemexican schreef:hoe zit het eigelijk met die bitchcruizer van jullie?

Die staat lekker stil in de opslag, haha! Grootste plannen, maar is er gewoon nog niet van gekomen. Mijn ovaal zal ook voorrang krijgen, dus de bus zal nog even duren vrees ik.. :lol:
Ignition schreef:Te bewonderen op Eurosunday 3 ? of durven jullie niet meer de belgische snelwegen te nemen ? :lol:

ZEKER! 8)
Jens schreef:Ziet er weer masterlijk lekker uit chef!
Nu platgooien en kapotschrapen die handel :lol:

Je weet het Jens! :thumbright:

Deze winter bodyoff pakken om de bodem compleet nieuw te zetten en aan te passen voor het laagrijden. Remmen nieuw, pedalenset reviseren, motor uit elkaar om van binnen te controleren en nieuw op te bouwen. En last but not least... airride.

Daarna ramen erin en gaan! Een rat zoals het hoort!
Deadline is Ninove!
LosCreepers

Volgende

Keer terug naar Projecten