HOME FORUM PRIKBORD FOTOALBUM DOCUMENTATIE VIDEOS AGENDA REGISTER MOTOREN AIR-MAPS

De kever van opa Kever teruggevonden via Marktplaats

Luchtgekoelde projecten. Restauraties, opbouw motoren, ombouw remmen enz...

Moderators: KeverCop, Blokkever, MartijnC

De kever van opa Kever teruggevonden via Marktplaats

Berichtdoor thooltje » ma okt 31, 2011 02:12

Hallo allemaal,

In mijn kinderjaren (jaren 80) reed mijn opa een kever en om opa te onderscheiden van de andere opa werd opa natuurlijk opa Kever. Ook toen opa hem ergens in de jaren 90 van de hand deed bleef het op verjaardagskaarten steevast opa Kever. De kever heeft me altijd gefascineerd en opa's kenteken 64-32-NA stond dan ook in mijn geheugen gegrift.

Enkele jaren geleden kwam het RDW met een webapplicatie waar kentekens gecheckt konden worden. Tegen beter weten in toch maar 64-32-NA ingevoerd en wat bleek: opa's kever uit 1970 reed nog rond! Opa zelf (rond de 80) kon het niet geloven. "Als ik die ooit tegenkom, dan probeer ik hem in bezit te krijgen!" nam ik me voor.
Mijn vader (reed zelf kever 87-43-MS) gaf me weinig hoop, "dat ding staat vast in een garage weg te roesten".

Gevonden
Toch controleerde ik periodiek sites als Marktplaats en Autotrack. Ik heb wel New Beetle gereden, maar 'als ik later groot ben', komt er een echte kever. Op 30 augustus keek ik weer eens op Marktplaats en mijn hart sloeg over: Opa's kever 64-32-NA stond te koop. En al sinds 5 augustus. Er waren zelfs al biedingen op gedaan. Ik heb snel het hoogste bod gedaan en op 4 september hebben we hem opgehaald in Almere. Nu is hij terug in Breda. Helaas is opa in 2009 overleden op 84 jarige leeftijd.

Schade
De auto was voorheen wit. Spierwit. In de loop van de jaren is hij door een van de eigenaren beige gespoten. Dit is erg netjes gedaan, het dashboard is ook helemaal beige. Wit is nog te zien in de buurt van de tankdop en onder de bagagekap (heet dat zo?). Helaas is het dashboard ook verzaagd, er is een moderne radio ingezet. Deze ga ik vervangen door eentje uit die tijd. Ook is er vandalismeschade aan de linkerkant, beginnend van linksachter tot linksvoor met een deuk in de portier.
Deze schade is nog niet hersteld. Ik heb er op de mooie dagen al leuke ritjes mee gemaakt. Vanaf nu en gedurende de winter staat hij veilig en droog gestald, om komend voorjaar een beurtje te krijgen.

Foto's
Zodra ik heb uitgedokterd hoe ik hier een foto-album maak zal ik die aanmaken. Hier alvast enkele foto's:

Afbeelding
Opa en oma op het Kasteelplein in Breda (mag nu niet meer geparkeerd worden)

Afbeelding
De motor is gereviseerd

Afbeelding
Vandalismeschade :mad:

Groet,
Jeroen Thoolen
Breda
thooltje

Re: De kever van opa Kever teruggevonden via Marktplaats

Berichtdoor VolksCruiser » ma okt 31, 2011 02:36

Hoi Jeroen,

Dit vind ik nou altijd leuke verhalen om te lezen. Dat zo'n kever dan toch nog teruggevonden wordt.
Helaas dat je opa dit niet meer mee kan maken en dat er schade aan de kever is, :( maar ik heb zo het idee
dat de kever nu in goede handen is. :wink:

Heel veel plezier met de kever en welkom op de keversite! :thumbright:

Gr. Björn
'64 Beetle
VolksCruiser

Berichtdoor arnaudfire » ma okt 31, 2011 08:31

Top dat je de kever hebt teruggevonden :thumbright:

Heel veel (nostalgisch) plezier gewenst met de kever :!: Gaat vast wel lukken. Probeer eens een oproep hier te plaatsen om tegen een redelijk tarief de schade te laten repareren... moet lukken denk ik :D

Bagagekap = kofferklep :wink:
arnaudfire

Berichtdoor StefanB » ma okt 31, 2011 08:45

Hoi Jeroen,

Wat een mooi verhaal! Heel veel plezier in je extra bijzondere kever! Én... nog een kever erbij in Breda! Als je nog eens hulp nodig hebt, of gewoon vragen hebt, dan kun je me gewoon pb-en of mailen.

Groeten
Stefan
StefanB

Berichtdoor jaxxer » ma okt 31, 2011 08:49

Erg leuk verhaal, je opa zit vast met een grote glimlach naar beneden te kijken. Zelf heb ik de luchtgekoelde wagens van mijn pa nagezocht maar die zijn allemaal gesloopt, helaas. Ik had het ook te gek gevonden om de 411 te vinden waarmee ik 30 jaar geleden naar zuid Frankrijk gesleurd werd.

Maar jij hebt dat geluk wel, wees er zuinig op en veel plezier ermee. Alles wat je wil weten kan je hier vinden of navragen!
Check onze Aircooled hyve op http://www.aircooledmaniacs.nl/

Afbeelding
jaxxer

Berichtdoor koetjeboe » ma okt 31, 2011 09:26

mooi verhaal!! :respect: :thumbright:
wie niet waagt wie niet....

een bank is een instelling, die je een paraplui leent als het mooi weer is, maar deze terug eist waneer het regent.
koetjeboe

Berichtdoor Borzjee » ma okt 31, 2011 09:48

Wat een vondst! En zo te horen is hij nog in redelijke staat ook.. Heel veel plezier ermee :thumbright:
Borzjee

Berichtdoor El Stephano » ma okt 31, 2011 11:29

Grappig toch dat sommige kentekens je bijblijven......
Ik weet nog altijd het kenteken van mijn ouders' witte kadettje (47-60-DG)
Ding is allang gesloopt....maar ik wilde 'm dan ook niet hebben :mrgreen:
Leuk dat je de kever hebt kunnen opsporen :thumbright:
El Stephano

Berichtdoor geldertje » ma okt 31, 2011 13:31

heej jeroen leuk stukje.
geldertje

Berichtdoor Superkever » ma okt 31, 2011 19:20

Gaaf Jeroen! Dit moet wel helemaal nostalgische gevoelens geven om in Opa's kever te rijden. Zelf ben ik ook op zoek gegaan naar mijn vader's laatste kever op de RDW site, oproepen gedaan op diverse keversitesnaar w.o. hier de Keversite en in "Keverwereld". Al was het alleen maar om te zien hoe die er tegenwoordig uitziet. Want hij rijd volgens RDW gegevens ook nog rond (26-EM-30). Op meetings en rondritten speur ik ook nog steeds tevergeefs.

Veel plezier en geluk ermee :thumbright:
Superkever

Berichtdoor spongeboxer » ma okt 31, 2011 23:18

Wat een geweldig verhaal!
Mijn vaders's eerste auto was ook een kever!
We zijn er nog mee naar Zuid Frankrijk gereden (vaag moet ik aan een camping in de buurt van Hyeres denken waar grote rode mieren hun grondgebied aan het op-eisen waren, maar dat is een heel ander verhaal). En met een Alpen-Kreuzer er achter aan! Oh ja, dus met mijn toen iets jongere zusje en iets oudere broertje achter in, heen en terug....
Ik denk dat het nu 45 jaar geleden is, ik zal eens in de foto boeken bij mijn moeder gaan snuffelen naar beeld meteriaal en het kenteken.
spongeboxer

Berichtdoor Mausje75 » di nov 01, 2011 00:01

Altijd leuk zulke verhalen... de herinneringen die je koestert. Vooral dat je de herinnering van je opa nu levend kunt houden. Wat zei je vader ervan, dat je de Kever gevonden en gekocht hebt?

Groetjes,

Maurice
1200 Kever el Mexicano 1985.... Olé!!

Quot homines, tot sententiae

onze Kever: Odie
Mausje75

Berichtdoor thooltje » di nov 01, 2011 00:27

Hallo allemaal,

Warm welkom, leuke reacties! Als ik iedereen moet beantwoorden wordt het een lange thread. Uiteraard allemaal gelezen.

VolksCruiser schreef:dat de kever nu in goede handen is

Ik ga er zeker goed voor zorgen! Moet wel snel zien dat ik verstand krijg van deze jongen. De handen zijn nog niet goed :)

arnaudfire schreef:Bagagekap = kofferklep :wink:

Thanks! Weer wat geleerd :)

StefanB schreef:nog een kever erbij in Breda!

Zo, jij hebt ook een mooie 62'-er! Morgen en woensdag staat hij in parkeergarage De Prins (mits het niet regent), tijdens kantoortijden! Laat maar weten wat je van em vindt! Tips voor schadeherstel: welkom!

geldertje schreef:heej jeroen leuk stukje.

Ha Gregor! Leuk, jij ook met mij welkom op dit forum, met je prachtige 78'-er! :)

Superkever schreef:... rijd volgens RDW gegevens ook nog rond (26-EM-30). ...

Heb je een foto? Als ik de foto bekijk en ik kom hem daarna tegen dan herken ik hem vrees ik :)

Mausje75 schreef:Wat zei je vader ervan, dat je de Kever gevonden en gekocht hebt?

Niet direct enthousiast. Net als mijn vrouw. Toch gedaan en nu zijn ze beiden verliefd op het karretje. Mijn vader gaat ook wel weer een kever kopen verwacht ik :)

Ik ga eens op jullie profielen kijken. Ben wel benieuwd wat jullie rijden!

Groet,
Jeroen
thooltje

Berichtdoor VWkever.com » di nov 01, 2011 10:00

Leuk verhaal!

Voor de gene die nog opzoek zijn naar een auto. Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je een brief naar het RDW kan sturen, die ze dan weer kunnen doorsturen naar de huidige eigenaar (tegen betaling). Als je een beetje geluk hebt, neemt de eigenaar dan contact met je op.

Grt,
ook Jeroen
Laatst bijgewerkt door VWkever.com op di nov 01, 2011 11:22, in totaal 1 keer bewerkt.
VWkever.com

Berichtdoor sjakie28 » di nov 01, 2011 10:07

VWkever.com schreef:Leuk verhaal!

Voor de gene die nog opzoek zijn naar een auto. Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je een brief naar het RDW kan sturen, die ze dan weer kunnen doorsturen naar de huidige eigenaar (tegen betaling). Als je een beetje geluk hebt, neemt de eigenaar dan contact met je op.

Grt,
Jeroen

Klopt dit bedrag is ook niet zo hoog maar dan moet je wel hopen dat de huidige eigenaar de moeite neemt om contact met je op te nemen, maar wie niet waagt die niet wint........

leuk verhaal van je kever

Succes met het opknappen :thumbright:
lekker aan het keveren....
sjakie28

Volgende

Keer terug naar Projecten