Niet ingelogd

1300 naar 1641 project

Luchtgekoelde projecten. Restauraties, opbouw motoren, ombouw remmen enz...

Moderators: KeverCop, Blokkever, MartijnC

Berichtdoor <>Paulus<>130 op vr sep 08, 2006 17:43

Twan schreef:
<>Paulus<>130 schreef:Nu heb ik toch weer een vraagje :D...........als ik de motor start als deze koud is dan hoor je de eerste minuut af en toe plofjes uit de carburateurs, soms doet ie dat ook onder het rijden als ik het gas loslaat (maar dat is niet vaak ;))
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? iets met de afstelling ? over het algemeen loopt het blok gewoon Super !

Ik denk dat het ploffen meer in het niet goed synchroon afgestelde carburateurs zit, het kan niet zo snel aan te weinig benzine liggen maar teveel is wel mogelijk, weet je zeker dat je onsteking goed staat.
Meestal is dit een gevalletje combinatie van.

Te veel benzine, dat was mijn eerste gedachten ook meteen.........vooral omdat ie Echt benzine opslurpt alsof het niets is, maar de ontsteking moet gewoon goed staan deze is met een Strobo afgesteld, het zou best kunnen zijn dat er een foutje zit in het synchroon stellen van de carbs ja dit is door een speciaalist op het oor gedaan, wel door iemand met al heeeel veel jaren ervaring maar het blok moet zowieso nog een keer Perfect afgesteld gaan worden op de testbank.
abcdefghijklmopqrstu"VW"xyz
<>Paulus<>130

Berichtdoor Savage28 op vr sep 08, 2006 18:32

Ik stel mn carb's ook gewoon op gehoor af, dat gaat best (ik heb links en rechts gescheiden uitlaten, dus ik kan heel goed het verschil tussen rechts en links horen) Als ze niet synchroon staan merk je dat bij lage toeren vanzelf, het loopt daan voor geen meter

Grtz, Robbert
Savage28

Berichtdoor <>Paulus<>130 op vr sep 22, 2006 17:13

Ik ben vandaag met de kever naar de garage geweest voor een Co meeting

Resultaten waren:

Stationair: rond de 3,0

3000 Rpm: lag de waarde rond 1,7 Dit was duidelijk te veel zij de monteur hij zij dat een waarde van 0,5 al genoeg was.

Zou het zo zijn dat het zuipprobleem wat mijn motor heeft hierin zit ? want het is toch echt een groot verschil.

De hoofdsproeier die er nu inzit is 130 groot, naar welke waarde zou ik dan ongeveer moeten gaan om hem armer af te stellen ?

Greetz, Paul
<>Paulus<>130

Berichtdoor Das-looker op vr sep 22, 2006 17:24

Misschien moet je juist de luchtsproeier vergoten. Nu gaat er misschien te veel onverbrande benzine je uitlaat in = een te hoog Co.
Als dit zo is, worden je motorprestatie's ook beter, dus is er minder benzine nodig (??)

Standaard zit er in een 40mm IDF carb een hoofdsproeier van 122, dus 130 is niet echt te groot. Volgens mij had ik er 135 hoofdsproeiers in zitten op een standaard 1600.

Greets,
Sander
Das-looker

Berichtdoor <>Paulus<>130 op vr sep 22, 2006 18:05

Das-looker schreef:Misschien moet je juist de luchtsproeier vergoten. Nu gaat er misschien te veel onverbrande benzine je uitlaat in = een te hoog Co.
Als dit zo is, worden je motorprestatie's ook beter, dus is er minder benzine nodig (??)

Standaard zit er in een 40mm IDF carb een hoofdsproeier van 122, dus 130 is niet echt te groot. Volgens mij had ik er 135 hoofdsproeiers in zitten op een standaard 1600.

Greets,
Sander

De luchtsproeier is 210
<>Paulus<>130

Berichtdoor primer look op vr sep 22, 2006 19:01

Ik heb niet heel dit topic terug gelezen maar alleen de laatste 3 pagina's en heb een paar opmerkingen.

De "Backfires" uit de carb's hebben bijna in alle gevallen als oorzaak een te arm mengsel.

Veel flat 4's met Webers of Dellorto's hebben geen choke's meer gemonteerd, het gevolg is dan bij een koude start een tijdelijk te arm mengsel (dat verklaard dus het ploffen uit de carb's).

Als je inderdaad denkt dat je een te rijk mengsel hebt zou ik eerst eens naar je stationair sproeiers gaan kijken. Veel mensen beginnen direct met het wisselen van hoofdsproeiers echter in het toerengebied van stationair tot 2500-3000 toeren doet je stationair sproeier het meeste werk. Pas boven de 2500-3000 toeren gaat de hoofdsproeier echt een rol spelen.
Een stationair sproeier van 55 of 60 zou een leuke begin sproeier zijn.

Wat is volgens jou zuipen heb je waarde's (mischien staat het ergens maar heb niet alles gelezen).

Als je een flat 4 af gaat stellen op 0.5 of minder ga ja niet eens meer achteruit de garage uit komen. Ze hebben echt meer nodig en dan is 1.7 bij 3000 nog niet eens zo gek.

Welke emulsie buizen heb je ? Deze hebben ook een grote invloed op het mengsel bij verschillende toerentallen.

Heb je al brandstofdruk gemeten?

Kijk eerst eens naar die stationair sproeiers, ik ben benieuwd

Groeten

Dennis
primer look

Berichtdoor Ome Sander op vr sep 22, 2006 19:09

<>Paulus<>130 schreef:Ik ben vandaag met de kever naar de garage geweest voor een Co meeting

Resultaten waren:

Stationair: rond de 3,0

3000 Rpm: lag de waarde rond 1,7 Dit was duidelijk te veel zij de monteur hij zij dat een waarde van 0,5 al genoeg was.

Zou het zo zijn dat het zuipprobleem wat mijn motor heeft hierin zit ? want het is toch echt een groot verschil.

De hoofdsproeier die er nu inzit is 130 groot, naar welke waarde zou ik dan ongeveer moeten gaan om hem armer af te stellen ?

Greetz, Paul

Is allemaal leuk om te lezen, maar ik ben nu heel nieuwsgierig naar de gemeten hc-waardes (onverbrande deeltjes in de uitlaat) en vooral naar de waardes als je de motor gaat belasten, dat is niet te vergelijken met een meting op een CO-kast met een onbelaste motor. Op de dyno zie je pas bij wisselende toerentallen wat de motor ONDER BELASTING doet, dan kun je je motor pas ECHT afstellen!
Ome Sander
Beheerder

Berichtdoor <>Paulus<>130 op vr sep 22, 2006 19:31

Oke oke :D........ik heb gewoon geen verstand van die afstel gegevens (maar das wel duidelijk)

Maar ik heb nu ook besloten om er zelf helemaal niets aan te gaan doen, dan maar binnekort naar de testbank !
<>Paulus<>130

Berichtdoor primer look op vr sep 22, 2006 21:03

Op de dyno zie je pas bij wisselende toerentallen wat de motor ONDER BELASTING doet, dan kun je je motor pas ECHT afstellen!

Ik weet ook wel dat dat de mannier is, maar om nou met een motor met 400 km al op een dyno te gaan staan is ook beetje zonde. Het blijft gewoon een feit dat de motor eerst een beetje leuk ingelopen moet zijn, het mengsel heeft op het inlopen een aardig grote invloed.

Maar zonder meer (en er is geloof ik al 101324674168324 x op gehamerd) is de dyno The Way To Go
primer look

Berichtdoor <>Paulus<>130 op za sep 23, 2006 17:16

primer look schreef:
Op de dyno zie je pas bij wisselende toerentallen wat de motor ONDER BELASTING doet, dan kun je je motor pas ECHT afstellen!

Ik weet ook wel dat dat de mannier is, maar om nou met een motor met 400 km al op een dyno te gaan staan is ook beetje zonde. Het blijft gewoon een feit dat de motor eerst een beetje leuk ingelopen moet zijn, het mengsel heeft op het inlopen een aardig grote invloed.

Maar zonder meer (en er is geloof ik al 101324674168324 x op gehamerd) is de dyno The Way To Go

Motor heeft nu 2000 km gelopen :wink: Maar de dyno gaat het ook worden, de vraag is alleen wanneer :D effe beetje geld sparen.
<>Paulus<>130

Berichtdoor fun teams op za sep 23, 2006 18:41

Ben benieuwd wat hij op de dyno doet. Mijn motor gaat ook weer op de bank voor de laatste afstelling (volgende week) na 1200 km woon werk verkeer.
Koppen of carter frezen voor grotere cillinders, stuur pb.
huis met garage te koop.
fun teams

Berichtdoor <>Paulus<>130 op zo okt 08, 2006 23:04

Ben ik weer :D.....

Ik heb besloten om toch nog maar even te wachten met de dyno run, eerst wil ik kijken voor andere carbs, Weber IDF 40 mm.
Maar dan moet ik weer even wat gaan sparen :D

Ben momenteel bezig om de velgjes op te knappen, ze zijn al gestraald en morgen spuit ik ze in de primer, ik moet zeggen dat ze nog redelijk mooi uitzien na het stralen, dat had ik eigenlijk niet verwacht als je zag hoveel roestputjes er in de velgen zaten.

Vandaag heb ik ook eindelijk een wat filmpjes gemaakt van de kever :D ofja een vriend dan.

Hier zijn de links voor de geinteresserde:

http://videos.streetfire.net/video/b6f0b783-bfc1-421f-95e6-985400ee1a6b.htm

http://videos.streetfire.net/video/4bc72a44-2c46-45e9-9301-985400f1d033.htm

Bij dit filmpje was het wel even schrikken :D, ik was iets te enthousiast en verloor uhm bijna ! Met dat grote stuur zit je ook al snel met je armen in de knoop :P

http://videos.streetfire.net/video/dc7cf300-6fbb-4d01-85ae-985400f39d62.htm

Greetz, PAULUS :lol:
<>Paulus<>130

Berichtdoor Hoppus op zo okt 08, 2006 23:09

Kicke filmpjes! Gelukkig ben je de eendjes niet achterna gegaan!!!

Maar waarom ga je voor de 40ers IDF als ik vragen mag?

GreetZ Mark
Hoppus

Berichtdoor Das-looker op zo okt 08, 2006 23:10

Motortje pakt mooi op zeg!!
Das-looker

Berichtdoor kevin op zo okt 08, 2006 23:12

daar had je idd mooi geluk!!!!!!! dat slootje ziet er nie zo prettig uit om in te belanden!
Ik ben mezelf, er zijn al genoeg anderen!
http://www.vwaddict.nl
kevin

VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten