Twan schreef:<>Paulus<>130 schreef:Nu heb ik toch weer een vraagje...........als ik de motor start als deze koud is dan hoor je de eerste minuut af en toe plofjes uit de carburateurs, soms doet ie dat ook onder het rijden als ik het gas loslaat (maar dat is niet vaak
)
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? iets met de afstelling ? over het algemeen loopt het blok gewoon Super !
Ik denk dat het ploffen meer in het niet goed synchroon afgestelde carburateurs zit, het kan niet zo snel aan te weinig benzine liggen maar teveel is wel mogelijk, weet je zeker dat je onsteking goed staat.
Meestal is dit een gevalletje combinatie van.
Te veel benzine, dat was mijn eerste gedachten ook meteen.........vooral omdat ie Echt benzine opslurpt alsof het niets is, maar de ontsteking moet gewoon goed staan deze is met een Strobo afgesteld, het zou best kunnen zijn dat er een foutje zit in het synchroon stellen van de carbs ja dit is door een speciaalist op het oor gedaan, wel door iemand met al heeeel veel jaren ervaring maar het blok moet zowieso nog een keer Perfect afgesteld gaan worden op de testbank.