HOME FORUM PRIKBORD FOTOALBUM DOCUMENTATIE VIDEOS AGENDA REGISTER MOTOREN AIR-MAPS

Hoe luchtfilter reinigen?

Vragen over standaard motoren.

Moderators: CarlKever, Blokkever

Hoe luchtfilter reinigen?

Berichtdoor Ronald! » vr maart 11, 2011 08:27

Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn (oliebad) luchtfilter moet reinigen? En in dat oliebad, hoeveel olie moet daar eigenlijk instaan?

Ik heb gehoord dat je een luchtfilter kunt reinigen in een badje met wasbenzine. Kan dat inderdaad ook bij een kever?

Groet Ronald!
Ronald!

Re: Hoe luchtfilter reinigen?

Berichtdoor svenkdf » vr maart 11, 2011 09:31

Hoi,

De onderste helft van de luchtfilter kan je in was- of gewone bezine schoonmaken.De bovenste helft hoef je niet schoon te maken en mag ook niet onderste boven gehouden worden anders verliest dit zijn zeefwerking.
De motorolie gewoon bijvullen tot de rode streep binnenin, of tot de pijl die aan de buitenkant erin gestanst is, zie je vanzelf meetsal gemarkeerd met öl.

succes :thumbright:
svenkdf

Berichtdoor Ronald! » vr maart 11, 2011 12:59

Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp mag ik de bovenste helft van de luchfilter (dus het 'torentje' wat met 2 klemmetjes vast zit op de rest van de luchfilter' niet op zijn kop houden? Dit heb ik namelijk al wel eens op zijn kop gehouden..
Ronald!

Berichtdoor svenkdf » vr maart 11, 2011 14:17

Geen probleem.
Dat torrentje mag inderdaad niet op zn kop liggen. Bij mij is het ook 1 keer gebeurt en dat is niet zo erg. Als deze lange tijd op zn kop ligt loopt namelijk het gefilterde vuil en olie er weer uit en kan dit later weer in de motor gezogen worden. Een klein detail maar wel rot als het je overkomt.

succes nog
svenkdf

Keer terug naar Motoren (standaard)