Keversiters,
Na wat inlezen hier en daar over het onderwerp ben ik benieuwd naar jullie visie op wat ik ga doen in de hoop dat jullie uit praktische ervaring kunnen meedenken. Of het wel goed gaat werken en of misschien nog ergens aan moet denken.
Op het moment heb ik een van de weinige 1600 enkelpoorts motorcode B met daarop dubbelpoorts koppen. De originele EP oliekoeler is nu nog in gebruik maar deze word tijdens de ombouw geruild voor een externe oliekoeler welke bij de bak komt te hangen. Ik heb een 30pk look koelkap (EP dus zonder doghouse). De motor is reeds voorzien van een 009 verdeler van Bosch, compu fire hoog vermogen bobine en spiropro 8mm bougie kabels.
Binnenkort wil ik mijn 40mm Dellorto Drla carbs erop gaan zetten. De carbs hebben nu de volgende setup: 28mm venturi 118 benzine sproeiers 180 lucht sproeiers 55 stationair sproeiers. Ik ben een groentje in de carb wereld, wat vinden jullie van deze bezetting?
Ze worden waarschijnlijk gemonteerd met de volgende onderdelen: CSP 40 mm spruitstukken in lijn, Draaigas stangenstelsel van CSP, Empi luchtfilters.
Wat zeggen jullie ervan?
Fototjes volgen.
Groetjes vanuit het regenachtige zuiden,
Gideon