Niet ingelogd

Aanrijding met vrachtwagen gehad

Vragen over de carrosserie

Moderators: KeverCop, Blokkever

Aanrijding met vrachtwagen gehad

Berichtdoor mcdronkz op za dec 30, 2006 14:44

Klinkt erg, maar valt best mee hoor.

Ik ging vol goede moed naar Limburg rijden vanuit Drenthe, een tocht van ong. 300 KM.

Alles ging eigenlijk goed, totdat ik in Ekkersloot ofzo (??) kwam om de snelweg weer op te gaan. Ik stond voor het stoplicht rechts voorgesorteerd, links van me stond een vrachtwagen, en toen bedacht ik me dat ik eigenlijk 600 meter later pas naar rechts hoefde. Klote navigatiesystemen :D.

Dus ik probeer half in te voegen naar links, maar had er niet bij stilgestaan dat ik bij die vrachtwagen precies in de dode hoek zat. Dus toen het stoplicht op groen sprong... je raad het al.. ging die vrachtwagen al rijden. Dus toen hoorde ik niet zo fijne geluiden van m'n spatbord en bumper vandaan komen, ik had echt zoiets van WAAAAAA m'n Kever ligt aan puin ! :shock: Echt niet te geloven, had niet verwacht dat het zou gebeuren. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje, zo blijkt maar weer.

Natuurlijk totaal mijn schuld, dus het gaat me onherroepelijk geld kosten aangezien ik WA verzekerd ben.

Ik heb de volgende schade:

- Linker spatbord ingedeukt (was al beschadigd toen ik 'm kocht, dus dat is nog niet zo'n ramp)
- Bumper (toch al kutkwaliteit) volledig aan puin
- Bumpersteunen kromgetrokken
- Vervelend bijgevolgd van bovenstaande is dat mijn rechterspatbord aan de onderkant uit die rand van de wielkast is getrokken. Ik denk dat er wat laswerk moet plaatsvinden, en er moet wat spul rechtgemaakt worden.
- Wieldop ingedeukt

Verder heb ik de terugreis er gewoon mee gehaald, dus minimaal 600 KM in twee dagen, zonder dat de Kever een krimp gaf. Echt perfect zo'n betrouwbare oldtimer (kunnen mensen hier over meepraten :D).

De auto staat welliswaar te koop, maar het gaat totaal tegen m'n principes in om de auto zo goedkoop mogelijk op te lappen zodat 'ie er van buiten als nieuw uitziet, maar eigenlijk aan de voorkant toch een wrak is.

Spatbordjes zijn niet zo duur, voor de bumper moet ik even in de buidel tasten, en de rest valt allemaal wel mee. Spuitwerk zal wel wat gaan kosten, maar goed dat is dan maar zo. Hopelijk is dat kromgetrokken stuk in de wielkast een beetje makkelijk te fixen, ik denk zelf dat het niet zo'n probleem moet zijn.

Blij dat ik hier even m'n hart kan luchten, m'n eerste schade, en hopelijk (maar niet waarschijnlijk) m'n laatste.
mcdronkz

Berichtdoor Brammutjuh op za dec 30, 2006 14:50

Dat is balen joh :!: Ik wist dat je hem te koop had staan en zag gisteren je advertentie erbij komen voor de onderdelen om hem te herstellen :? :?

Wel goed dat je hem met kwaliteit gaat opknappen :!:

Grtz,
Bram.
VW 1/11 Luxe Faltdach 1959: BG-50-73

Originele luchtgekoelde VW? Word dan lid: LVWCN
Brammutjuh
Crew

Berichtdoor winky op za dec 30, 2006 18:50

jeetje das lullig voor je!

nou suc-6 ermee!

xxxx
winky

Berichtdoor kevin op za dec 30, 2006 19:36

dat blijft het risico als je er mee rijd, maar ja daar zijn ze wel voor gemaakt he! gelukkig valt de schade mee, teminste een vrachtwagen en een kever dan denk je meteen dat er niets van de kever over is!

ik vind het wel de juiste instelling om hem goed te repareren! en dat spatbord zou ik een spuitbusje voor op kleur laten maken, teminste ik lees dat hij in zijn geheel niet in perfecte staat is?? dan hoef je dat ene schermpje niet perfect te spuiten natuurlijk!
en ik heb bij mijn kever een paar plekken met spuitbus bij gewerk en dat is lang niet gek!

succes ermee!
Ik ben mezelf, er zijn al genoeg anderen!
http://www.vwaddict.nl
kevin

Berichtdoor Sander Houdel op za dec 30, 2006 20:47

Ik denk niet dat het mooi wordt aangegezien het een metallic kleur is, dat blijf je zien en daar komt bij dat een spuitbus 1k is dus grote kans op roest.
Restauratie project 1200 1976 spaarkever
vw kever 1200 1963 op stal
Kubel 1976
1302 1970
Sander Houdel

Berichtdoor mcdronkz op za dec 30, 2006 23:41

Sander Houdel schreef:Ik denk niet dat het mooi wordt aangegezien het een metallic kleur is, dat blijf je zien en daar komt bij dat een spuitbus 1k is dus grote kans op roest.

Inderdaad, dan maar 20 euro extra voor fatsoenlijke 2k lak, effe laten spuiten en je ziet er niks meer van.

Hier wat brakke foto's gemaakt door een maat met een telefoon:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mcdronkz

Berichtdoor kevin op za dec 30, 2006 23:48

zover had ik niet gelezen dat het metallic lak was, maar ik heb ook 2k lak in kleur op spuitbus laten maken voor 15 euro en dat valt bijna nie op
kevin

Berichtdoor mcdronkz op zo dec 31, 2006 17:47

De bumper van een 1303 is volgens mij hetzelfde als de mijne, klopt dit ?
mcdronkz

Berichtdoor jack65 op ma jan 01, 2007 12:55

he, reed jij toevallig op oudejaarsdag richting breda. ik zag een keef met net zo'n schade als jij echt zonde ik hoop dat het allemaal meevalt en alles zo te repareren is

gr jack
te koop hele mooie popout ramen '64 en eerder

- kever ovaal '56 (in resto)
- kever '63 (rat)
- kever '65 ( in veel onderdelen)
- spijlbus '66 (11 raams)
- kever '73 (daily)
- kever '73 1303 cabrio (in resto)
jack65

Berichtdoor mcdronkz op ma jan 01, 2007 15:04

jack65 schreef:he, reed jij toevallig op oudejaarsdag richting breda. ik zag een keef met net zo'n schade als jij echt zonde ik hoop dat het allemaal meevalt en alles zo te repareren is

gr jack

Dat was ik niet denk ik :). Ik heb nu heel wat aanbiedingen voor onderdelen, allemaal bedankt daarvoor ! Hoop 'm snel weer klaar te hebben.
mcdronkz

Berichtdoor Sander Houdel op ma jan 01, 2007 15:35

bumper van een 1303 past helaas niet.
Restauratie project 1200 1976 spaarkever
vw kever 1200 1963 op stal
Kubel 1976
1302 1970
Sander Houdel

Berichtdoor mcdronkz op vr jan 05, 2007 01:21

Eindelijk fatsoenlijke foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kever is vandaag tevens verkocht, dus helemaal treurig ben ik niet :D. Ook nooit geweest hoor, daar niet van ;).
mcdronkz

Berichtdoor kevin op vr jan 05, 2007 08:47

zou ik juist treurig om zijn :wink: maar al met nieuwe onderdelen of had je die nog niet binnen?
kevin

Keer terug naar Carrosserie