Ik ging vol goede moed naar Limburg rijden vanuit Drenthe, een tocht van ong. 300 KM.
Alles ging eigenlijk goed, totdat ik in Ekkersloot ofzo (??) kwam om de snelweg weer op te gaan. Ik stond voor het stoplicht rechts voorgesorteerd, links van me stond een vrachtwagen, en toen bedacht ik me dat ik eigenlijk 600 meter later pas naar rechts hoefde. Klote navigatiesystemen
Dus ik probeer half in te voegen naar links, maar had er niet bij stilgestaan dat ik bij die vrachtwagen precies in de dode hoek zat. Dus toen het stoplicht op groen sprong... je raad het al.. ging die vrachtwagen al rijden. Dus toen hoorde ik niet zo fijne geluiden van m'n spatbord en bumper vandaan komen, ik had echt zoiets van WAAAAAA m'n Kever ligt aan puin !
Natuurlijk totaal mijn schuld, dus het gaat me onherroepelijk geld kosten aangezien ik WA verzekerd ben.
Ik heb de volgende schade:
- Linker spatbord ingedeukt (was al beschadigd toen ik 'm kocht, dus dat is nog niet zo'n ramp)
- Bumper (toch al kutkwaliteit) volledig aan puin
- Bumpersteunen kromgetrokken
- Vervelend bijgevolgd van bovenstaande is dat mijn rechterspatbord aan de onderkant uit die rand van de wielkast is getrokken. Ik denk dat er wat laswerk moet plaatsvinden, en er moet wat spul rechtgemaakt worden.
- Wieldop ingedeukt
Verder heb ik de terugreis er gewoon mee gehaald, dus minimaal 600 KM in twee dagen, zonder dat de Kever een krimp gaf. Echt perfect zo'n betrouwbare oldtimer (kunnen mensen hier over meepraten
De auto staat welliswaar te koop, maar het gaat totaal tegen m'n principes in om de auto zo goedkoop mogelijk op te lappen zodat 'ie er van buiten als nieuw uitziet, maar eigenlijk aan de voorkant toch een wrak is.
Spatbordjes zijn niet zo duur, voor de bumper moet ik even in de buidel tasten, en de rest valt allemaal wel mee. Spuitwerk zal wel wat gaan kosten, maar goed dat is dan maar zo. Hopelijk is dat kromgetrokken stuk in de wielkast een beetje makkelijk te fixen, ik denk zelf dat het niet zo'n probleem moet zijn.
Blij dat ik hier even m'n hart kan luchten, m'n eerste schade, en hopelijk (maar niet waarschijnlijk) m'n laatste.