HOME FORUM PRIKBORD FOTOALBUM DOCUMENTATIE VIDEOS AGENDA REGISTER MOTOREN AIR-MAPS

Problemen met remmen stellen

Vragen over het chassis.

Moderator: 64 Notch

Problemen met remmen stellen

Berichtdoor Michiel_H » wo sep 07, 2005 17:25

Nadat ik problemen had met mijn remmen ben ik vandaag eens m'n remmen gaan ontluchten. Dit leek allemaal goed te gaan, behalve dan dat ik het idee had dat er weinig tot geen lucht uitkwam.
Daarna ben ik ook m'n remmen maar eens gaan stellen en ik ben niet verder gekomen dan de achterwielen. Nadat ik eerst een tijd heb lopen prutsen over welke kant ik nou op moest draaien kwam ik er achter dat ik links geen enkele stelmoer kon verdraaien en rechts slechts 1 stelmoer. De andere aan de rechterkant ging zo goed als niet. Is er een manier om deze stelmoeren toch los te krijgen?
Het remmen gaat nu wel, maar ik heb het idee dat ik alleen met de voorwielen rem. Rechtsachter hoor ik nu ook een rem aanlopen, terwijl dat eerst niet was (meen ik). Maar ik krijg er dus niks zinnigs aan versteld. Hij gaat niet losser. Zou het eventueel zo kunnen zijn dat ik ze al helemaal los heb staan, maar dat de remcilinders kapot zijn? Hoe kom ik daar dan achter? Of is het een ander euvel...?
Avatar gebruiker
Michiel_H
 
Berichten: 351
Geregistreerd: vr apr 22, 2005 10:05
Woonplaats: Venray

Berichtdoor Frans » wo sep 07, 2005 17:30

Hoi Michiel,
de trommels demonteren zodat je kunt zien of de remmerij nog werkt en gangbaar is.
Groeten Frans
Avatar gebruiker
Frans
Crew
 
Berichten: 4564
Geregistreerd: do jan 09, 2003 18:57
Woonplaats: Uitweg

Berichtdoor Smeezio » wo sep 07, 2005 17:37

jep alles gangbaar maken, remschoenen checken
dana goed ontluchten en vervolgens de remmen op stellen (tussendoor op de rem trappen zodat ze zich zetten)
dan moet goed gaan. wel onder en boven omstebeurten stellen

succes
Are U Aircooled ?
ChecK
http://www.aircooled.nl
Aircooled Chill Out
http://aco.aircooled.nl
Avatar gebruiker
Smeezio
 
Berichten: 256
Geregistreerd: di jun 17, 2003 12:14
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Michiel_H » wo sep 07, 2005 17:46

Zoiets dacht ik al... Maar daarvoor moet ik de kroonmoer daarna natuurlijk op moment terug zetten.....?
Avatar gebruiker
Michiel_H
 
Berichten: 351
Geregistreerd: vr apr 22, 2005 10:05
Woonplaats: Venray

Berichtdoor Frans » wo sep 07, 2005 18:11

Michiel_H schreef: daarvoor moet ik de kroonmoer daarna natuurlijk op moment terug zetten.....?


Yep :!: :!:
Avatar gebruiker
Frans
Crew
 
Berichten: 4564
Geregistreerd: do jan 09, 2003 18:57
Woonplaats: Uitweg

Berichtdoor Michiel_H » wo sep 07, 2005 18:20

Frans schreef:
Michiel_H schreef: daarvoor moet ik de kroonmoer daarna natuurlijk op moment terug zetten.....?


Yep :!: :!:

En laat 350 Nm nou enigszins problematisch zijn...
Ik zal morgen nog eens verder prutsen of dat ik die stelmoeren nog wat in beweging krijg. Ik neem aan dat het niet verstandig is om wat WD40 in die richting te spuiten?
Avatar gebruiker
Michiel_H
 
Berichten: 351
Geregistreerd: vr apr 22, 2005 10:05
Woonplaats: Venray

Berichtdoor Flat4ever » wo sep 07, 2005 18:51

uhm tenzij je je remschonene weg wilt gooien is dat niet verstandig neej...
maar kijk uit... want ik heb al is een keer wat tandjes erafgeslagen :D uiteindelijk bood wd40 toch uitkomst :D
No coffee no glory!
Avatar gebruiker
Flat4ever
 
Berichten: 4621
Geregistreerd: za sep 04, 2004 12:12
Woonplaats: Lisse

Berichtdoor Bas424 » wo sep 07, 2005 19:25

Michiel_H schreef:
Frans schreef:
Michiel_H schreef: daarvoor moet ik de kroonmoer daarna natuurlijk op moment terug zetten.....?


Yep :!: :!:

En laat 350 Nm nou enigszins problematisch zijn...
Ik zal morgen nog eens verder prutsen of dat ik die stelmoeren nog wat in beweging krijg. Ik neem aan dat het niet verstandig is om wat WD40 in die richting te spuiten?


Als je de stelbout wel uit die moer kunt draaien, maar de moer zelf vastzit in de ankerplaat, kun je een lange bout in die moer draaien. Als je voorzichtig blijft vastdraaien draai je de moer er uit. (Ipv een bout kun je ook een draadeind met dopmoer gebruiken)

succes!

Bas
Bas424
 
Berichten: 25
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 20:50

Berichtdoor Michiel_H » za sep 10, 2005 10:28

Ik heb gister twee keer 35 km gereden (uit noodzaak) met de Kever. Op de heenweg was het nog licht en op een gegeven moment kwam er flink rook van m'n rechterachterwiel af. Op de terugweg kon ik dit niet zien. Hier loopt dus 1 remblok continu aan. Na de eerste rit was dit wiel ook erg heet, na de tweede rit niet (het blokje zal wel op zijn...).
Verder remt de auto erg slecht, ik kan het pedaal tot op de bodem indrukken en dan moet ik nog een keer remmen om stil te staan. Is dit perse de hoofdremcilinder? De wielremcilinders zijn vorig jaar vervangen door de vorige eigenaar. Of kan het zijn dat ik verkeerd heb ontlucht? Dat kan ik me niet voorstellen. Overal kwam remvloeistof uit. Er zit ook voldoende remvloeistof in.
Hoe kun je controleren of de hoofdremcilinder kapot is? Staat er dan vloeistof op deze cilinder? En welke cilinder zou ik ter vervanging moeten kopen? De normale van 30 euro, of de duurdere van 100 euro? Een revisieset van deze remcilinder kan ik helaas niet vinden bij Paruzzi.
Avatar gebruiker
Michiel_H
 
Berichten: 351
Geregistreerd: vr apr 22, 2005 10:05
Woonplaats: Venray

Berichtdoor Michiel_H » ma sep 12, 2005 19:04

Michiel_H schreef:[..]
Hoe kun je controleren of de hoofdremcilinder kapot is? Staat er dan vloeistof op deze cilinder? En welke cilinder zou ik ter vervanging moeten kopen? De normale van 30 euro, of de duurdere van 100 euro? Een revisieset van deze remcilinder kan ik helaas niet vinden bij Paruzzi.

Niemand die me dit kan vertellen...?
Avatar gebruiker
Michiel_H
 
Berichten: 351
Geregistreerd: vr apr 22, 2005 10:05
Woonplaats: Venray

Berichtdoor notchback'68 » ma sep 12, 2005 19:28

Allereerst die stelwieltjes/moeren losmaken zodat je je remmen degelijk kan regelen. Zolang je dit niet doet moet je aan niets anders denken. Waarom ben je bang om die kroonmoer los te draaien?????

De hoofdremcilinder is normaal het laatste dat je verandert (vanwege het vele werk daaraan verbonden :cry: ), tenzij hij zichtbaar olie lekt natuurlijk.

have fun!
Avatar gebruiker
notchback'68
 
Berichten: 108
Geregistreerd: ma jun 02, 2003 13:59
Woonplaats: Lennik, België

Berichtdoor Diamond blue » ma sep 12, 2005 19:52

Michiel_H schreef:Zoiets dacht ik al... Maar daarvoor moet ik de kroonmoer daarna natuurlijk op moment terug zetten.....?


Is niet beslist nodig om precies op tijd vast te zetten.
Voor wel, maar achter moet je hem gewoon goed vastdraaien.
En daarna doordraaien (of een beetje terug) zodat de splitpen er weer in kan.
Het motorblok is belangrijk, dat je de onderdelen op tijd vastzet, maar onderdelen die niet heet/koud worden moet je gewoon "vast" zetten.
Niet te benauwd.

Bram
Avatar gebruiker
Diamond blue
 
Berichten: 34
Geregistreerd: vr jan 16, 2004 19:53
Woonplaats: Wier

Berichtdoor notchback'68 » ma sep 12, 2005 19:55

Aha, nu snap ik waarom. Om al die opgegeven momenten moet je je niet veel zorgen maken... Enkel bij het motorblok is dit zeer belangrijk. Vastzetten op het gevoel die handel!
Avatar gebruiker
notchback'68
 
Berichten: 108
Geregistreerd: ma jun 02, 2003 13:59
Woonplaats: Lennik, België

Berichtdoor Geurt » ma sep 12, 2005 20:11

niet helemaal, je achterwiel moer moet wel degelijk heel goed vastzitten! Anders gaat je trommel heen en weer jutteren tegen je olie kering erachter en als die het begeeft dan kun je heel je remmen vervangen of erger...
They say life has a sound track. Ours is filled with loud guitars, stomping drums, Flaming keyboards, blasting bass, and the screams of vocal madmen along with the Smell of burning oil, screeching tires and the heat that's produced from a hopped up Motor
Avatar gebruiker
Geurt
 
Berichten: 554
Geregistreerd: za jun 04, 2005 14:12

Berichtdoor Flat4ever » ma sep 12, 2005 22:44

waarbij goed vast in dit geval omschreven word alszijnde, met een ratel zo hard vastdraaien dat het echt niet meer verder kan, dus met flink je gewicht eraan hangen, daarna met verlengstuk zover doordraaien dat je splitpen erdoor kan, het verschil tussen 300-350nm ligt vaak in enkele milimeters, vandaar.

Wat je kan doen is momentsleutel tot 300nm----> dat is dus 300 newton op een meter afstand... 300newton---> is bij benadering zo'n 30 kilo. snappie?

daarna doordraaien tot een splitpengatje :D

eitje!
No coffee no glory!
Avatar gebruiker
Flat4ever
 
Berichten: 4621
Geregistreerd: za sep 04, 2004 12:12
Woonplaats: Lisse

Volgende

Keer terug naar Chassis

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Terug naar boven
© 2001-2014 Keversite.NL
Contact